Even voorstellen - Hoe het begon!

Eind jaren negentig was in Neer een club enthousiastelingen (ondermeer de families Berben en Nijssen) die veel interesse toonde in bromfietsen uit de jaren zestig. Er werd vlijtig gesleuteld, gerestaureerd maar ook gereden. Onderling werd geprobeerd om oude bromfietsen op de weg te houden. Om hun juweeltjes te tonen aan het publiek werd begin van deze eeuw deelgenomen aan de jaarlijkse Dorpsfeesten in Neer. Op ludieke wijze werden de machines geschouwd. Dan volgt er een periode van afwachten en -tasten. Tijdens de 1e toertocht, georganiseerd in 2004, werden contacten gelegd om toch maar een bromfietsvereniging op te starten. Dit mede gezien de vele liefhebbers die actief bezig waren met oldtimers. In het najaar van 2004 steken 3 personen (Wiel Berben, Jan Janssen en Chris Geurts) de koppen bij elkaar en gaan aan de slag. Op 15 april 2005 wordt bromfietsclub “’t Prónksjtök” officieel opgericht. Tijdens de oprichtingsvergadering waren 15 leden aanwezig welke zich als lid aangemeld hebben. Onze club is officieel geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Tijdens de daarop volgende periode loopt het aantal leden snel op. Er werd een ledenstop ingevoerd, welke na enige tijd weer werd opgeheven. De huidige leden van bromfietsclub “’t Prónksjtök” zijn gevarieerd qua leeftijd en rijden verschillende merken bromfietsen. Gedurende het jaar zijn er een 12tal evenementen, waarbij naast vele deelnemers ook het publiek volop kan genieten van onze hobby. Bromfietsclub “’t Prónksjtök” telt momenteel ruim 100 leden. Opgemerkt mag worden dat onze jaarlijkse kermisrit inmiddels landelijke bekendheid heeft gekregen en druk wordt bezocht.